پوربار - پُربار

ارائه مطالب اجتماعی از همه نظر پوربار , بار تر از همیشه مطالب به روز وبلاگ

پوربار - پُربار

ارائه مطالب اجتماعی از همه نظر پوربار , بار تر از همیشه مطالب به روز وبلاگ
هرچیزی که شما به دنبالش هستید در وبلاگ پور بار بیابید . بک مجموعه ی پر از آموزش های کاربردی - اخبار های مهم - معرفی کسب و کار - مطالب عاشقانه پزشکی سلامتی - نگارش پیام یا اس ام اس های همه جور مناسبتی - طنز و هر چیز دیگر

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

این سوالیست که خیلی ها از خودشان می پرسند که چرا من موفق نیستم؟ چرا من شانس ندارم؟ چرا برای من موقعیت‌های خوبی پیش نمی اید؟ چرا من استعداد ندارم؟ چرا من ثروتمند نیستم؟ و خیلی سوالات دیگر...َ

لطفا به ادمه مطلب بروید 

برای پاسخ به این سوالات بهتر است ویژگی افراد ناموفق را بدانیم تا بتوانیم‌ رفتار و صفت های آنان را از خود دور کنیم.در ادامه با ما همراه باشید...

۱. ارزش زمان را درک نمی کنند:

آدم های ناموفق توانایی این رو ندارند که برای اهداف خود برنامه ریزیکنند و از وقت خود به نحو احسنت استفاده کنند. این گونه افراد وقت خود را هدر می دهند و همیشه میخواهند از شنبه ی بعد یا ماه آینده شروع کنند ولی هیچوقت زمان شروع و تغییر کردن فرا نمی رسد و همچنان از خود می پرسند چرا من ادم موفقی نیستم.

۲. توانایی شکست خوردن ندارند:

در راه رسیدن به موفقیت و تبدیل شدن به یک انسان موفق ، سختی ها و ناملایمات زیادی وجود دارد که در واقع این شکست ها هستند که ما را قوی تر می سازند و به یک آدم موفق تبدیل می‌کنند .افراد ناموفق همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند و از کاه، کوه می سازند تاب تحمل شکست را ندارند و با یک مشکل کوچک ، تصور میکنند که دیگر نمی توانند ادامه دهند و دنیا تمام شده و نمیتوانند به موفقیت برسند.

۳. راحت ترین راه را انتخاب می کنند:

باید بدانیم که موفقیت آسان به دست نمی آید اگر اینگونه بود همه موفق بودند اما متاسفانه افراد ناموفق همیشه ساده ترین راه را انتخاب می کنند و انتظار دارند موفقیت به آنها رو کند. زندگی این افراد به خوردن و خوابیدن و خوش گذرانی میگذرد و بدون تلاش میخواهند در قله باشند و بالاترین پست و مقام از آنِ آنها باشد .

۴. قبل از فکر کردن عمل می کنند:

افراد ناموفق با اولین چیزی که می بینند یا به ذهنشان خطور می کند تصمیم به انجام کار مهمی می گیرند و بی درنگ و بدون توجه به عواقب آن کار ، دست به اقدام میزنند؛ در صورتی که افراد موفق قبل از انجام هر کار ، تمام جوانب آن را در نظر گرفته ، با افراد مجرب مشورت می کنند و بی گدار به آب نمی زنند. افراد موفق هیچگاه بر اساس هیجانات و احساسات خود تصمیم نمی گیرند برعکسِ افراد ناموفق که تابع احساسات خود هستند.

۵.کارهایی که در رسیدن به هدفشان موثر باشد انجام نمیدهند:

گاهی بعضی از افراد می گویند من خیلی کار میکنم و اصلا وقت خالی ندارم پس چرا من موفق نیستم؟ در جواب باید گفت که انجام هر کاری مهم نیست. کاری برای ما اهمیت دارد و ما را به موفقیت می رساند که مفید باشد و در واقع کار ما هدفمند باشد . ما باید بدانیم که نحوه ی رسیدن به هدف ، چگونه است و چه راهی را باید در پیش گرفت همچنین متناسب با آن هدف برنامه ریزی کرد و دست به عمل زد.

۶. خودشان را زیاد توجیه می کنند:

افراد ناموفق همیشه برای تلاش نکردن بهانه‌تراشی می‌کنند. هر روز دلیل و منطق می آورند که اگر برای رسیدن به رویای خود تلاش کنند ؛ با شکست مواجه می شوند. انسان های نا موفق همیشه می گویند وقتشان کم است در صورتی ک یک شبانه روز برای همه ی انسان های موفق هم ۲۴ ساعت بوده است.

۷. اقدام نمی کنند:

برای رسیدن به موفقیت ، ابتدا باید فکر کرد سپس دست به اقدام زد ولی افراد ناموفق فقط فکر می کنند و مشغول رویا پردازی هستند.این افراد شجاعت عمل کردن ندارند و موفقیت را در دور دست می بینند.

سخن پایانی

هر کس باید به درون خود رجوع کند و ویژگی های مثبت یا منفی خود را بشناسد؛صفت های منفی را از وجود خود بزاید و نقاط قوت خود را پرورش دهد.

اکنون با‌ دانستن ویژگی های منفیِ افراد نا موفق و شکست خورده می توانید آن ها را در خود شناسایی کنید و از تکرار دوباره ی آنها بپرهیزید .

با ، تفکر ، مشورت ، تصمیم گیری ، اقدام کردن و استفاده ی بهینه از وقت ؛ شاهد موفقیت خود باشید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی