پوربار - پُربار

ارائه مطالب اجتماعی از همه نظر پوربار , بار تر از همیشه مطالب به روز وبلاگ

پوربار - پُربار

ارائه مطالب اجتماعی از همه نظر پوربار , بار تر از همیشه مطالب به روز وبلاگ
هرچیزی که شما به دنبالش هستید در وبلاگ پور بار بیابید . بک مجموعه ی پر از آموزش های کاربردی - اخبار های مهم - معرفی کسب و کار - مطالب عاشقانه پزشکی سلامتی - نگارش پیام یا اس ام اس های همه جور مناسبتی - طنز و هر چیز دیگر

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

 

 

تاریخچه آجر 

بیش از هزاران سال پیش از خشت به عنوان آجر استفاده میشد که به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی باعث شد با وجود خاک های رسی که توسط آجر اصفهان اولین صادر کننده آجر در اشکال های مختلف بوده را کسب کند . در ادمه مطلب دقیق تر توضیح داده شده . 

 

 

قیمت آجر سفال مهمترین قطعه کوچک برای کارهای ساختمانی توسط انسان برای سال های زیادی استفاده می شود. تاریخ آن به برخی از اولین دوره های تمدن مردان باز می گردد. بسیاری از کاوشهای باستان شناسی معروف جهان اطلاعات زیادی در مورد استفاده از آجر در نقاط مختلف جهان ارائه می دهند. سالها پیش، آجرها در مکانهای گرم ساخته شده و به سادگی در خورشید برای سخت شدن گذاشته شدند.

آجرهای گلدان دست، خورشیدی، آجری ساخته شده و در دوران نئولیتی قبل از سفال ساخته شده است. قدیمی ترین نمونه های استفاده از آجر در ابتدا در جنوب ترکیه یافت شد. کاخ سومری در کیش، در بین النهرین، نمونه ای دیگر از کاربرد باستانی آجر بود. در قرن 5 میلادی، آجرهای سوز در دیوار شهر بابل مورد استفاده قرار گرفت. مصری های باستانی نیز از سنگ های آجری خیز خورشیدی در بسیاری از بناهای تاریخی معروف تاریخی خود استفاده کرده اند. در دوره امپراتوری روم، استفاده از آجر در سراسر اروپا گسترش یافت و در ایتالیا و بیزانس گسترش یافت. در قرن 11th استفاده از آجر در کار ساخت و ساز از این سرزمین به فرانسه گسترش یافته است. در طول قرن 12، آجر به شمال آلمان از شمال ایتالیا دوباره وارد شد.

قیمت آجر نما رسی این دوره آگوست گوتیک را ایجاد کرد که سبک سبک معماری گوتیک بود که قبلا در شمال اروپا معمول بود. ساختمان های اطراف این زمان عمدتا ساخته شده از آجر سرخ مایل به قرمز است. آجر سبک گوتیک در کشورهای بالتیک سوئد، دانمارک، لهستان، آلمان، فنلاند، لیتوانی، لتونی، استونی، بلاروس و روسیه یافت می شود. در انگلستان، هنر آجر سازی به زمان هنری هشتم (1491-1547) پیشرفت خوبی داشت. پس از آتش بزرگ لندن در سال 1666، شهر با ساختارهای آجر به طور کلی بازسازی شد. در آمریکا از سال 1611 در ویرجینیا از آجر استفاده شده و همچنین آجری های خرد شده ساخته شده و برای قرن ها در آمریکای مرکزی، به ویژه در مکزیک استفاده شده است.

در طول دوره های رنسانس و باروک، دیوارهای آجری در معرض غبار قرار گرفت و کلیه آجرهای ساخته شده توسط گچ بود. فقط در اواسط قرن هجدهم دیوارهای آجری قابل رویت دوباره محبوبیت پیدا کردند. نمونه های زیبا از آجر در قرن بیستم در هند یافت شده است.

تولید آجر با دست به حدود 1885 انجام شد. در اواسط 19th Century تولید کنندگان آجر شروع به توسعه تولید مکانیکی کردند. با توجه به توسعه در بخش های مختلف، گسترش بسیار زیاد خانه و تقاضا برای آجر ها منجر به تولید مکانیزه آجر می شود. پیشرفت در ساخت آجر در انگلستان بیشتر از هر کشور دیگری بود.

تولید آجر در آمریکا در اواسط قرن هفدهم آغاز شد، اما تا نیمه دوم دهه 19 که صنعت شروع به توسعه در آن قاره کرد، زمانی که سازندگان ماشین انگلیسی به دنبال یک بازار بودند. در هلند، بلژیک و فرانسه هیچ پیشرفت واقعی فنی در ساخت آجر تا پایان جنگ جهانی اول صورت نگرفت، اگرچه رس در دیگر شاخه های هنری در فرانسه قبل از پایان قرن نوزده به حالت عالیی از کمال رسید. (Encyclopedia Britannica ) اگر چه یک ماده ساختاری مشترک است، تا کنون ارزان ترین آجر است.

این واحد کوچک به طور منظم توسط یک دست کارشناس برای بسیاری از انواع مختلف ساخت و ساز برای مدت زمان طولانی استفاده می شود. از لحاظ فنی، آجرهای خاک رس تحت دسته محصولات سنگین خاک رس قرار می گیرند. محصولات سنگین سنگی هستند که عمدتا ساخته شده از خاک رس تنها با اضافه کردن کمی از مواد خام دیگر است. انواع مختلف آجر با نام های مختلف در نقاط مختلف جهان برای اهداف ساختاری تولید می شوند. به طور کلی طبقه بندی بر اساس اندازه، رنگ، استفاده و کیفیت انجام شد.

(Narayanswami، 1993). بعضی از انواع مهم آجر عبارتند از: آجر FBS-Face آجر: آجرهای خشتی که برای دوام و یکنواختی اندازه و شکل آنها انتخاب شده یا تولید می شوند. NFP-Non-Facing-Gypsged: آجرهای کلاسیک مناسب برای کارهای عمومی ساختمان که باید آنها را پوشش داده شود. FBX-Face-Brick-Extra: آجرهای خشتی که برای دوام و درجه بالای یکنواختی اندازه، شکل و رنگ انتخاب شده یا تولید می شوند. NFX -Non-Facing-Extra: آجرهای خاک رس مناسب برای استفاده، گچ و یا بدون انبوه، برای کار ساختمان عمومی. FBA-Face- Brick-Estetic: آجرهای خشتی که برای دوام و زیبایی شناختی آنها از یکنواختی اندازه، شکل یا رنگ انتخاب شده یا تولید می شوند. واحدهای مهندسی الکترونیک: آجرهای E در دمای بسیار بالا تولید می شوند و آجرهای سنگین و قوی را تشکیل می دهند که می تواند آجر ها را برای محدود کردن قدرت و آب

 

صنایع آجر و سفال اصفهان بریکو همیشه سعی کرده بهترین خدمات را در زمینه آجر اصفهان ارائه دهید 

 

 

3 جذب E آجر ها دارای ظرفیت باربری بالایی و خواص مقاومتی شیمیایی هستند

 

آجر بتنی: آجرهای بتنی از بتن جامد ساخته می شوند. آجرهای بتنی معمولا در نمای ساختمان ها، حصار ها قرار می گیرند و زیبایی شناسی بسیار خوبی را به نمایش می گذارند. این آجر را می توان در رنگ های مختلف تولید کرد. آجرهای خاکستر پرواز آسفیر: آجرهای خاکستر پر از خاکستر با خاک رس و خاکستر پرواز در حدود 1000 درجه سانتیگراد تولید می شوند. برخی مطالعات نشان داده اند که این آجر ها با شکست مواجه می شوند، هنگامی که آجر ها با رطوبت و آب تماس می یابند، آجر برای گسترش. آجر شن و ماسه: آجر شن و ماسه با مخلوط کردن شن و ماسه، خاکستر و آهک و همچنین فرایند شیمیایی در مخلوط کردن مرطوب ساخته شده و سپس تحت فشار قرار می گیرند.

قیمت آجر های معمولی کوره کوره: کلیه آجرهای خاکستری سوزانده شده نیز آجرهای سنگین و ساخته شده از خاک رس هستند. این آجر از طریق پردازش در قالب ها تشکیل می شود و سپس در یک کوره خشک شده و اخراج می شود. آجرهای این آثار به طور کلی به کار می روند بدون هیچ ظرافت خاص. آجرهای فاضلاب: این آجرها مخصوص طراحی فاضلاب طراحی شده اند. آجر فاضلاب می تواند در برابر خوردگی / سایش مقاومت کند و همچنین بار حملات ترافیکی و فشار هیدرواستاتیک را از سطح زمین و یا زمین می کشد. (Satya P، 1996، Ghoshal، 2008، Types of Bricks.www.claybrick.org.za/buying/p_types.htm.) 1.2. صنعت آجر در هند صنعت آجر کوره یک صنعت مبتنی بر تقاضا است که به خواسته های روز افزون برای توسعه شهرها و توسعه اقتصادی رسیده است.

چنین صنایع به عنوان صنایع کوچک در نظر گرفته شده اند و به طور سنتی در مناطق روستایی و پیرامونی واقع شده اند تا به نیازهای محلی ساختمان های ساختمانی برسند. کوره آجر صنعت بخش مهمی از اقتصاد روستایی و شهری است زیرا براساس منابع محلی این منطقه است. مانند دیگر صنایع کوچک روستایی، صنایع کوره آجر نیز با استخدام بسیاری از افراد، مردان و زنان در طول فصل غیر کشاورزی، درآمد و فرصت های شغلی را فراهم می کند. (Gupta، 1993). ساخت آجر قدیمی یک صنعت کوچک در مقیاس کوچک است و عمر اصلی ساخت و ساز از زمان قدیم بوده است.

حفاری مولوی محمدجوادارو این واقعیت را نشان می دهد که هنر و علم ساخت آجر حتی در آن دوره به مردم روستا مشهور است. روستاییان آن منطقه بیش از 5000 سال تمرین کرده اند. (Mathur1995).

استفاده از جعبه شکل دادن به آجر می تواند به عنوان یک پیشرفت تکنولوژیکی صورت گیرد و شلیک آجر سبز ممکن است یکی دیگر باشد. این پیشرفت های فنی در حدود 3000BC (Damle1996) شکل گرفته است. از شواهد تاریخی مختلف، مشخص شده است که ساخت آجرهای خاک رس، یک صنعت بسیار قدیمی در تمدن بشری است. تعداد زیادی از ساختمان های تاریخی بسیار مشهور جهان در هند هنوز هم وجود دارد و ثابت می کند که آجر ساختار غالب در زمان های مختلف بود. (Ghoshal، 2008). طراحی، شکل و وزن آجرها تغییرات تاریخی زیادی داشته است.

صنعت آجر هند، دومین تولید کننده بزرگترین آجر دنیا، در کنار چین قرار دارد و 60.45٪ سهم آن در تولید ناخالص داخلی کشور است، اما "به وضوح" از مقررات تنظیم و نظارت دولت است (Daniel.2009 ) چنین صنایع غیرنظامی، کوچک، اغلب بدون مجوز (بدون ثبت نام) و صنایع بدون سر و صدا در صنایع کوره در حال اجرا به عنوان بخش غیر سازمان هستند.

(دانیل 2009، Maithel et.al 2010). این صنعت دارای گردش مالی سالانه بیش از 140 میلیون روپیه است که مصرف آن در حدود 25 میلیون تن در سال به عنوان سومین مصرف کننده ذغال سنگ بعد از بخش حرارتی و فولاد این کشور (Gupta و Narayan2010). صنعت آجر آندی، دومین تولیدکننده بزرگ آجر، به عنوان یک بخش کوچک با بیش از 150،000 آجر در سراسر کشور ادغام شده است، هر واحد تولید متوسط ​​بین 10 تا 100 میلیون آجر در سال است.

آجر پشت استخوان فعالیت های ساختمانی در هند، دشت گنگیک شمال هند، 65 درصد کل تولید آجر را تشکیل می دهد. پنجاب، هاریانا، اوتار پرادش، بیچر و غرب آجری، کشورهای عمده تولید آجر در این منطقه هستند. گجرات، مهاراسترا، اوریسا. تیملادو، مادایا پرادش، کشورهای مهم تولید آجر در جزایر شبه جزیره و ساحلی هند هستند. (گپتا و نارایان، 2010). آجر ها در کوره در کلبه، روستا و سطح سرمایه گذاری روستایی تهیه، پردازش و پخته می شوند. در صنعت راه آهن، صنعت کوره آجر، یک مدل منحصر به فرد از روابط صنعتی - "Tripartism" (Ieqbal 2006) را نشان می دهد. ساخت آجر، صنعت کم تکنولوژی است که با تقسیم کار متشکل از کارگران ماهر و نیمه ماهر کار می کند شامل مردان، زنان و کودکان در فصل خارج از فصل کشاورزی. آجرها به صورت دست، خورشید خشک و سپس در یک کوره گودال یا چاقو اخراج می شوند. مکانیزاسیون کامل در تولید هنوز در هند انجام نشده است. در میان روش های ساده و پیشرفته ساخت آجرها مانند یک

5 تکنولوژی متوسط ​​بیشترین کاربرد را دارد. صنعت کوره آجر دومین بخش بزرگ پس از بخش ساخت و ساز با جمعیت کار شناور است. این کارگران بیشتر مهاجران فصلی هستند. آنها به فقیرترین و ضعیفترین بخشهای جامعه روستایی تعلق دارند و در صنایع پتروشیمی به دنبال اشتغال در طول دورهی نابودی کشاورزی میروند (Gupta 2003)

 

همیشه سعی کرده ایم بهترین قیمت را میان کارخانه آجر ها دهیم .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی